Wil jij spierspanningen verminderen?

Stress de grote boosdoener


Bij stress ervaar je allerlei soorten klachten en symptomen. Veel van deze klachten hebben een duidelijke fysieke oorzaak en komen voort uit een verhoogde spierspanning. Door stress verkramp je gewoonweg. Je lichaamshouding wordt steeds minder gezond en vaak beginnen je nek, schouders en rug langzaam vast te zitten.

Typische stressklachten veroorzaakt door een verhoogde spierspanning zijn onder andere:
Hoofdpijn, Schouder- en nekpijn, Vermoeidheid, Oorsuizen (tinnitus), Tintelingen in armen en benen en Buikpijn.

Sporten op maat voor soepele spieren en gewrichten

Move For Change kan je helpen je klachten aan te pakken met advies op maat en wij begeleiden je hierbij. Zo werk jij op een goede manier aan je stressklachten.

Onze 3 tips om je spierspanning te verminderen

  • Sport gematigd intensief.
  • Neem een goede zithouding aan achter je computer. Een rechte rug en je knieĆ«n in een hoek van 90 graden. Een verkeerde zithouding geeft twee keer zoveel spierspanning dan een juiste zithouding.
  • Een warm bad of een warme douche kan ook een hoop goed doen.

Professionele hulp

Wanneer je spierspanning al heel heftig is, kan het moeilijk zijn om dit zelf op te lossen. Wees verstandig en ga dan naar een professional. Denk aan personal training, ontspannende massages of zelfs aan fysiotherapie of chiropractie.

JA!
Spierspanningen verminderen
is mijn doel!

Ontvang onze nieuwsbrief!

Sportief in je mailbox

Move For Change

Maassluis


Extra informatie